“Imat ćete problema u komunikaciji s vašim poslovnim suradnicima. Izbjegavajte konflikte, ne uzimajte si previše posla da ne bi došlo do pogrešaka. Imat ćete osjećaj da vas nitko ne razumije, isto tako očekujte nesuglasice u obitelji, užem krugu prijatelja. Dobra vijest je da za sve slobodne blizance kraj mjeseca donosi flert, oslobodit ćete se vaše nesigurnosti i to će vam pomoći u uspješnom zavođenju osobe koja vam se sviđa”.

Listam free novine iz ulaza sa police, oooke, horoskop ajde, i preletim pogledom preko konflikata, da, da, bla, bla, nerazumijevanje, okej, pogreške na poslu, je, je aha, i sa smajlom pratim rečenicu o flertovanju i uspješnom zavođenju – jesss! Bilo točno ili ne, i like it! I od trilion blizanaca na ovom svijetu, nekog će valjda pogodit ovaj mjesečni horoskop i da, sretna dobitnica sam bila i ja! Al da se ne bi ‘unatrag’ veselila, sve je bilo točno osim onog zadnjeg dijela koji sam jedino i uvažila. I da je uopće moguć bio taj flert/zavođenje dio, ne bi ga niti doživjela jer nakon tjedana čudnih nesporazuma, volje lude aždaje, preispitivanja i sumnji u vlastite sposobnosti, nisam bila za ništa i nikoga, eventualno za ‘flert’ sa par seansi stručnih razgovora u ležećem položaju na kauču. Ne u zavodničkoj pozi.

Radeći nešto određeni niz godina, imaš filing da si tu relativno ‘doma’, da imaš čist i zdrav odnos s klijentima, kako sa starim i uhodanim, tako i sa novim, pa opet uspješno uhodanim, tako da te fest iznenadi niz loših komunikacija koje stvore lavinu nesporazuma i doslovno te pregaze, a da se nisi niti snašao. Mjesec je bio bože me sačuvaj, moj crni oblak i ja, ruku pod ruku, ponekad i u zagrljaju (hm, eto mi mog flerta iz horoskopa ;)). Jasno da privatni problemi utječu na fokusiranost, ponekad to možeš isključit, ponekad te jednostavno previše obuzmu i nosiš ih sa sobom, te nisi onda tu onih 100% (šta, 110% ?!?) Ništa olakšavajuća nije tada današnja poslovna online komunikacija. Nema za nju univerzalnog jezika, a svodi se na čitanje uputa za rad, a svi znamo koliko volimo i razumijemo upute pa i one za upotrebljavati veš mašinu. Dodaj tad žličicu Smetenosti i ručak zvan Nesporazum je gotov.

Glavna stvar u komunikaciji s klijentima je ta da budemo svjesni da smo svi različiti, da drugačije vidimo i opisujemo stvari al da nam je zajednički cilj završiti projekt ako je moguće čim prije, bez puno peripetija, jer na kraju krajeva želimo isto – dobru i uspješnu suradnju/proizvod.

No, često su rokomirko i javi kratki, više ih je odjednom, pa je pritisak time veći, a greške samo čekaju na tu kombinaciju. Bila, imala, prošla. A greška jednog grafičara se nažalost otisne i tu nema povratka, šteta je vidljiva, košta, ne daj bože i neugodna zbog nekog knap vremenskog roka ili pak ljutitog klijenta. Ovo zadnje je vrlo rijetko baš zbog fajn odnosa i jer nas te greške čine ljudima, na neki meni nostalgičan način koji se polako gubi u ubrzanom tehnologijskom svijetu, u korporacijama gdje su svi lako zamjenjivi, gdje ne mariš za drugog, niti išta znaš o njemu, a još manje te to i zanima.

Na svu sreću radim na mjestu gdje ljude zanima tko si, kako si i kao najbolje, kako da ZAJEDNO riješimo problem ili pogrešku.

I to se sve cijeni. Drago mi je da sam u takvom jednom okruženju, da znam ako dođe do nesporazuma s klijentima da će mi netko čuvat leđa, da ćemo naći neko riješenje, iskomunicirati problem. Taj MI je tu od velike važnosti jer ti daje da budeš ono što jesi, da bez beda i dalje pitam dečke za neke tehničke stvari, a da me ne gledaju ko’ idiota, da me nije strah priznat grešku, da uvijek mogu zatražiti savjet, a isto tako zajednički pročitat klijentov mail ‘upute za rad’ koji mi nije bio jasan niti nakon trećeg čitanja, al zato MI i sa glavom više bez ikakvih problema shvatimo što se treba napravit jer se svojom različitošću nadopunjavamo, svatko uoči ono nešto drugo u uputama, a susretljiv klijent je dobar klijent jer uz opušten odnos se rade i dobre stvari.

Al da se razumijemo, nije svaki dan med i mlijeko, pa bez obzira na razumjevanje i dobre odnose, i kod nas se znaju osjetit trzavice, napetost i nervoza jer j..a svi smo mi ljudi, al bar znaš da to nije stalno stanje, neko bezvezno iživljavanje jer te cipele stišću, pa si mi se baš ti fino našao na putu. Jasno da ćeš to ponekad osobno shvatit, al na kraju krajeva samo se probaj stavit u tuđe cipele (one koje stišću) pa ćeš shvatit da to nema nikakve veze s tobom već da svatko s vremena na vrijeme bude zarobljen u zagrljaju crnog oblaka, loše komunikacije, krivih cipela ili mu je jednostavno loš horoskop 😉

Irina


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_USEnglish
en_USEnglish