Tvrtke bez organizacijske kulture posložene na pravim vrijednostima na tržištu budućnosti neće biti konkurentne. Zašto? Jer o tome ovisi rješavanje problema koji se u poslovanju neizbježno događaju, ali i način na koji vodite ljude, te privlačite i zadržavate talent. Nemate li prave alate, povjetarac se pretvara u uragan koji prijeti otpuhati vašu kuću.

Dhar media o tome priča svih svojih deset godina poslovanja. Nedavno smo rebrendirali Brend kulturu koja je postala Brendfulness – časopis o organizacijskoj kulturi i vođenju, kako bi naša poruka bila još jasnija. Ovdje pričamo o malim inovacijama u poslovanju koje možete uvesti već danas, ne koštaju ništa osim vašeg vremena, a mogu donijeti veliku promjenu. O čemu je riječ?

Prljave čarape uredskog svijeta

Uzmite sljedeći primjer na razmatranje. Vaš partner ostavlja nošene čarape kraj kreveta. Vi ih skupljate i premještate u košaru za prljavo rublje. Zasigurno, moraju primijetiti da svaki dan odnosite njihove čarape – osim toga, sigurno su primijetili kako je vaša strana kreveta uvijek čarapa-free zona. Sigurni ste da će uskoro shvatiti što im je činiti i preuzeti taj zadatak na sebe – kako je trebalo biti od početka.

Možda ste čak i napomenuli – “Nemoj ostavljati svoje čarape kraj kreveta”, no uzalud. Svako novo jutro donosi novi par koji ćete skupiti umjesto njih. Vaša frustracija raste. Dobre su šanse da ste se oko toga već svađali. Ako niste, sigurno hoćete.

Sada zamislite da nije riječ o nošenim čarapama, nego o poslovnom zadatku kojeg vaš kolega (ili podređeni) ne obavlja, a trebao bi. Ili ga obavlja, ali neučinkovito. Ili misli da ga obavlja učinkovito, ali vi vidite gdje može napraviti poboljšanja. Čak i ako ste o tome pričali, dobre su šanse da niste bili jasni koliko ste mislili da jeste.

The Creative Exchange on Unsplash

Feedback za početnike

Greške koje radimo u odnosima s bliskim ljudima često su iste one koje činimo i u poslovnima. Pretpostavljamo da će drugi ljudi doći do zaključaka do kojih želimo da dođu bez da ih izričito kažemo. Upravo tu na scenu stupa alat koji vam je sve vrijeme bio pri ruci, ali vjerojatno ga niste koristili na ispravan način – feedback. Evo nekoliko generalnih pravila za davanje i primanje feedbacka.

Feedback je kontinuirani dijalog između nadređenog i podređenog koji se treba dogoditi periodično. Ne čekajte da se pojavi problem – feedback se daje u pravilnim i dogovorenim vremenskim razmacima, čak i onda kada ste zadovoljni poslovnim procesima.

Riječ je o razgovoru koji se odvija između dvoje ljudi s ciljem davanja podrške i unaprjeđenja poslovanja. Taj cilj treba biti jasan svima uključenima u proces. Znamo li koja je svrha ponašanja koje se od nas traži, veće su šanse da ćemo i sami uvidjeti njegov smisao, a time je veća šansa da ćemo ga i usvojiti.

Feedback je konkretan, specifičan i usmjeren na ponašanje (ne na ličnost). Kroz njega jednako naglašavate područja na kojima je potrebno poboljšanje, kao i ona koja vidite dobrima. Drugim riječima, feedback se daje na pozitivno i negativno, na snage i mogućnosti, kao i na izazove.

On nije kritika. Feedback daju obje osobe, a uz njega se nudi i pitanje – što od mene trebaš da postigneš ciljeve oko kojih razgovaramo?

Umijeće feedbacka

Korišten na ovaj način, feedback je moćan alat za pružanje podrške, otkrivanje problema i prije nego se pojave te poboljšavanja poslovanja. Najčešće želimo biti dobri u svom poslu, želimo rasti razvijati se, želimo napredovati i želimo to isto za svoju tvrtku – bez feedbacka je to moguće, ali više sliči tapkanju u mraku.

Koristite li feedback kao jedan od alata koji vam je na raspolaganju da kulturu svoje organizacije postavite na pravim temeljima?

Stella