Znamo li uopće komunicirati?

Svi govore kako je u životu važno znati dobro komunicirati. Komunikacija je prijenos misli, želja ili ideja između sugovornika, prilika da ostvarimo svoj cilj, ne napravimo ništa ili se zakopamo za sva vremena i zatvorimo vrata poslovnom partneru, prijatelju, partneru.…. Na komunikacijskom putu nailazimo na  razne prepreke i šumove. No jesmo li ih svjesni ?

Samo na površnoj razini komuniciranja razmjenjujemo informacije ili komentiramo neka opće poznata zbivanja. U bliskijem razgovoru dotaknut ćemo se  intimnijih temama i svojih osjećaja. Cilj komunikacije trebao bi biti u širem smislu riječi nastojanje da se približimo  jedni drugima i bolje razumijemo. Komuniciramo misli, osjećaje, želje i stavove no zapravo komuniciramo svoje vlastite vrijednost, sve što mi jesmo. U svakom momentu komuniciramo sebe, svoj svjesni, ali i nesvjesni dio.

Osim riječima (na sadržaj otpada samo 7% komunikacije), mi čak 93% komunikacije odradimo neverbalno i vrlo često nesvjesno. Komuniciramo našim postupcima i djelima. Važno je naučiti komunicirati s drugima kako bi se osjećali ugodno s njima, ali i oni s nama. Naglašavam riječ ugodno  i upravo u tom dijelu već dugo vremena uočavam da uz sve moguće komunikacijske škole i pravce, edukacije, stručnjake koji se bave upravo načinom komuniciranja kroz razne segmente zapanjujuća većina ljudi postaje sve okrutnija u međusobnoj ili javnoj komunikaciji, komunikacija postaje neugodna. Vidi se to na svakom koraku, od blagajnica u shopping centrima, poslovnih sastanaka, političkih i javnih istupa tzv. komunikacijskih stručnjaka. U doba otvorenog medijskog prostora strah me zaviriti na društvene mreže gdje si samozvani gurui dopuštaju ne samo komunicirati o temama u kojima imaju minimalno znanja, već otvoreno iznositi, etiketirati i blatiti  druge ljude,  koje često i ne poznaju. Živimo u doba komunikacijske agresije uz otvoren prostor da se javno obraćamo bilo kome i pričamo o bilo čemu. Društvene mreže otvorile su vrata neznancima, nepoznatim prodavačima snova da vam direktno serviraju svoje istine, nerijetko u potpunom neskladu sa zdravim razumom. Poslovni sastanci povremeno postaju pozornica egocentričnim glumcima. Ne komuniciramo, gledamo predstave. Činjenica je da je to moguće jer ljudi jednostavno ne propitkuju, ne razmišljaju i ne traže dublje značenje komunikacije.  I zato nemojte samo slušati. Nemojte pristati biti dio mase koja se već duboko uvukla u vrtlog neznanja i manipulacije. Stanite u poziciju promatrača: gledajte, zapažajte, promišljajte postavljajte pitanja. Otkrijete pravu istinu iza riječi ili postupaka. Budite uljudni i očekujte isto to od drugih.  A što se verbalnih nametljivaca tiče, oni vam otkrivaju sebe. I dobro je znati, ne s kim, već s čim imate posla. Komunikacija je doista sve, zato iskoristite njenu moć gledajući i spoznajući svijet u kojem živimo i pronađite pravo mjesto za sebe.

- Vesna.

Leave A Comment