Social Media Management nije samo pisanje statusa na Facebooku – jeste li znali?

Volim razgovarati o svome poslu, volim govoriti o onome što radim i što me ispunjava. Ipak, ponekad me zaista opere drugačije raspoloženje i želja da me ljudi u čudu ne ispituju kakav je to uopće posao.

Odnedavno radim u Dhar mediji kao Social Media Manager, i društvene mreže moja su velika ljubav. Međutim, koliko god da ovaj posao postaje sve aktualniji, ljudi me u čudu pitaju – I što, pišeš stause na fejsu? Ne, ne radim to.

Okej, naravno da pišem statuse, ali ako mislite da je to suma sumarum ovoga posla, onda dajte priliku ovom blog postu. :) Želim vam barem otprilike ukazati što SM Manager nosi na svojim leđima i koje su osobine potrebne da bude uspješan u onome što radi, a spomenut ću tek ono najbitnije.

Vjerujem da su društvene mreže budućnost. Gotovo svaka kompanija, organizacija, društvo, klub, udruga, projekt, događaj, slavna osoba – mora imati otvoreni profil na barem jednoj društvenoj mreži. Zaista mora, ako želi ostati u trendu i zadržati svoje prepoznato mjesto među konkurentima. Danas malo tko nije prisutan na društvenim mrežama. SM Manager pritom mora odraditi jako dobar posao u predstavljanju klijenta, ali i ostalim aktivnostima koje taj posao uključuje.

Za početak, kad već volimo govoriti o „pisanju statusa“, moj je posao upravo to – biti dobar autor tekstova. Copywriting je danas osnovna sposobnost koju mora imati svatko tko se želi baviti marketingom na društvenim mrežama, ili marketingom uopće. Vještine pisanja tekstova važne su za postove, naravno. Ali, zamislite da tek otvarate neku stranicu i trebate napisati neki catchy opis i zaraditi naklonost ciljne javnosti. Zatim, kad je naklonost dobivena, potrebno je tu istu javnost konstantno držati zainteresiranima i prisutnima upravo kod nas te povećavati broj pratitelja. To bi značilo, smišljaj sve što znaš da publika poželi klikati baš na tvoje poveznice, pregledavati baš tvoj sadržaj, primijetiti baš tvoj oglas. Također, neka tvoje „sve što znaš“ bude u onoj priči koju tvoj klijent želi i koja predstavlja upravo njega.

Kreiranje i odabir vizualnog sadržaja također je jedna od esencijalnih vještina. Običan tekst je postao dosadan pored svih online vizualnih blaga koja su nam svakodnevno na pladnju. Neću se razbacivati pričom o svojim velikim sposobnostima jer tek učim raditi kompleksniji sadržaj. No, želim naglasiti kako sve što vidite od objavljenog sadržaja, nije baš samo skinuta fotka s neta. Izradi si što trebaš, i naravno, izradi što se klijentu mora svidjeti i što će publika rado primiti. Ili barem osmisli sve u detalje da dizajneri naprave apsolutni masterpiece od tvoje ideje. Koji se, naravno, mora klijentu svidjeti.

Nije sve u objavama, jer društvene mreže nisu jednosmjerni kanal prema publici. Prema tome, često radim kao korisnička podrška i moram zastupati klijenta i brend kroz komentare i odgovore na izdvojene upite. Mnogi se potrošači danas u više slučajeva obraćaju kompanijama putem društvenim mreža, nego što to rade telefonski ili mailom. Zato treba biti brz na odgovoru i oprezan s načinom komunikacije jer upravo je ona odraz brenda o kojemu govorimo. Iako se čini jednostavno, zapravo tu nastaje potreba za potpunom transformacijom kao da sama vodim dotičnu firmu i moram znati sve u detalje. Hint: naravno da ne znam sve. Hint#2: moj je posao da znam sve.

Iako tek sada dolazi na red, razumijevanje publike nikako nije manje važno od prethodno spomenutog. Prepoznavati trendove i uključiti pravi sadržaj u ključnom trenutku znači pogoditi psihologiju svoje publike i prilagoditi komunikaciju koja treba ostvariti neke dugoročne rezultate. Naravno, pritom obavezno treba pratiti njezinu aktivnost i pravovremeno uočiti što joj najbolje odgovara.

Svakodnevno pratim analitiku na stranicama naših klijenata, a izvještaj koji treba podnijeti klijentu mora mu moći pomoći u poboljšanju poslovanja. Pritom nisu samo brojke u pitanju kao jedini važan čimbenik u procjeni. Potrebno je uvidjeti o kojem je sadržaju riječ, koji najbolje „radi“ kod publike i pomaže u ostvarenju zadanih ciljeva poslovanja. Stoga, iščitavanje svih dobivenih podataka važna je vještina koju svaki SM Manager mora imati.

Usko povezano s time je i budžetiranje i određivanje ciljne publike (tzv. targetiranje) pri promotanju i plaćanju oglasa. Ako ste kojim slučajem pomislili da su sponzorirane objave tek tako plaćene, prevarili ste se. Ja sam taj oglas platila da pronađe baš tebe.

Mnoge su osobine i vještine potrebne za ovaj posao, i mnoge su od njih na individualnoj razini, kao što su stalna potreba za istraživanjem i znatiželja, kreativnost, mogućnost poistovjećivanja s publikom i empatija, proaktivnost, ažurnost, sposobnost da se nosite sa stresom na poslu čak i kad niste na radnome mjestu. Izdvojila bih i osobinu strpljivosti koja je veoma potrebna, kako s publikom koja sadržaj treba prihvatiti, tako i s klijentom koji treba odobriti tvoj komunikacijski plan za dotični sadržaj. Mnoge pak dijelove ovoga posla i vještine nisam ni spomenula. Ali, još savladajte sve tehničke potrebitosti i budite u toku s najnovijim digitalnim trendovima svakog dana i spremni ste za SM. :)

Sve ovo i još mnogo više je u poslu koji obožavam raditi. U Dhar mediji imam mogućnost raditi taj posao u izvrsnom okruženju, s mnoštvom prilika za napredak stečenih vještina i učenje novih. A činjenica je, društvene nas mreže svakoga dana upoznaju s novitetima, kako u tehnološkom, tako i u kulturološkom smislu.

- Adela.

Leave A Comment