Sinergija -TouristarTV Forum

Treći TouristarTV forum

Sinergija – ključ razvoja turizma i turističkog proizvoda

Pogled iz našeg kuta

Partner organizacije TZ Šibensko-kninska županije

Dhar media, agencija za promidžbu i odnose s javnošću, pokrenula je niz TouristarTV foruma s ciljem diskusije o razvoju turističkog proizvoda pojedinih županija.
Prvi TouristarTV forum održan je u Zagrebu, zatim u Varaždinu te se nakon odlične suradnje s Turističkom zajednicom Šibensko-kninske županije na projektu Dhar medie i TouristarTV-a – Discover Croatia – Exploring route – rodila ideja o partnerstvu pri organizaciji jedne zanimljive diskusije u Šibensko-kninskoj županiji. Forum je održan u prostoru Gradske vijećnice, 15.05. 2014. u Šibeniku, s početkom u 13 h. Okupljeni sudionici razgovarali su o važnosti povezivanja te o stvaranju jedinstvene strategije koja bi odredila jasne smjerove turističke promocije županije.

Svijest o “utakmici” u kojoj su igrači svi građani i sve institucije u pojedinoj državi važna je i nepromjenjiva činjenica. Tržište je svijet, a mi igramo neprekidnu utakmicu na svjetskom prvenstvu turističkih destinacija. Neke smo dobili zahvaljujući svijetlim primjerima, no negdje se nismo ni kvalificirali, - izjavila je Lea Brezar, direktorica Dhar medie i organizatorica foruma.

LOGO TZ Šibensko-kninske županije“Svjesni smo da jedino udruženim snagama, ali zajedničkim interesima možemo postići da turizam u Županiji bude generator budućeg razvoja no još uvijek je ključni problem regije nedovoljan broj turističkih proizvoda,”- izjavila je Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije u pozdravnom govoru prilikom otvaranja foruma.

Nedostatak turističkog proizvoda komentirala je i Ivona Cvitan, voditeljica marketinga NP Krka rekavši da unutar Nacionalnog parka postoji bogata povijesna i kulturna vrijednost zbog čega preko 700 000 gostiju svake godine dolazi u Park te da je on kao institucija otvoren za suradnju i komunikaciju s različitim turističkim subjektima, upravo u svrhu poboljšanja regionalne ponude turističkih proizvoda.

“S obzirom da turizam nije proizvod koji se sastoji od jedne komponente, važno je upakirati i povezati sve njegove segmente i ponuditi budućem gostu, ali ne samo kao ljepotu koju regija ima već kao različitost u odnosu na druge”,- zaključio je Velibor Krasić, predsjednik Šibenske strukovne skupine obiteljskog smještaja.

Kako je forum zaista obilovao gostima iz raznih segmenata turizma, tako smo dotaknuli temu nautičke ponude te smo čuli perspektivu Živka Šikića, Charteer manager Marine Hramina: “Smatram da ne postoji prava strategija nastupa na turističkim sajmovima, jer nije se dovoljno samo pojaviti zakupivši prostor za štand te čekati hoće livam netko prići. Kvalitetnom strategijom priprema se tržište godinu dana prije samog nastupa komunikacijom kroz medije, pogotovo na stranom tržištu.”

Iako su svi sudionici rasprave suočeni s različitim poteškoćama koje nameće poslovanje u Hrvatskoj, složili su se da je važno pronaći put, pa nekad i zaobilazni, kako bi ostvarili svoj cilj: “Postizanje iznadprosječnih rezultata, podizanje vrijednosti smještaja i popunjenosti koju sam postigao promovirajući otok Kapri kao vlasnik privatnog smještaja, cijelom je otoku povećalo standard. Nama su danas konkurencija Španjolska, Francuska i Italija, a ne susjedne županije i smatram da bismo upravo na taj način trebali gledati na turizam. Mi nismo čekali da netko drugi nacrta mapu našeg otoka već sam sam uzeo fotoaparat i fotografirao prvo plaže na Kapriju, zatim pješačke i biciklističke staze, da bismo to mogli danas prodavati turistima,” – zaključio je Kristijan Perković, predsjednik Sekcije obiteljskog smještaja pri HGK.

Moderatorica foruma bila je Lea Brezar, direktorica Dhar medie.

 

Blaga Varaždinske županije ostaju skrivena

Priopćenje, 26.06.2013.,

Problem dodatnih sadržaja za turiste kao najveća prepreka razvoju turizma na području cijele Hrvatske.

IMG_9774Danas je u prostoru Varaždinske županije održan drugi TouristarTV Forum s temom ‘Važnost sinergije u turizmu’. Gosti foruma bili su vlasnici turističkih agencija, domaćini foruma – predstavnici TZ Varaždinske županije, predstavnici lokalnih turističkih zajednica, predstavnici medija te predstavnici drugih turističkih subjekata. Lea Brezar, organizatorica Foruma pozdravila je sve prisutne te ih pozvala da iznesu svoje viđenje, probleme sa kojima se susreću te aktivno sudjeluju u diskusiji. Elizabeta Dolenec, direktorica TZ Varaždinske županije istaknula je da iako Hrvatska država vrvi bogatom i raznolikom kulturnom baštinom, očuvanim okolišem, prirodnim ljepotama i različitim posebnostima, ne postoji duga tradicija bavljenjem turizmom na kontinentu „Velike su perspektive razvoja kontinentalnog turizma, kao i izazovi koji nas čekaju u Europskoj uniji, te je stoga važno isticati potrebu povezivanja i sinergije turističkog sektora, industrije i subjekata.  Samo zajedničkim snagama možemo utjecati na stvaranje kvalitetne cjelogodišnje turističke ponude i posebnih proizvoda te se bolje pozicionirati na turističkom tržištu“, naglasila je Dolenec. Maja Lehman iz Agencije za razvoj Varaždinske županije spomenula je kako rad na prepoznatljivosti županije od temeljne važnosti te da je potrebno definirati proizvode i usluge koje bi pratile strategiju razvoja prema definiranom cilju. Razgovarajući o ulogama Turističkih zajednica i ostalih državnih institucija u području turizma direktorica TZ Varaždinske županije istaknula je da su oni na usluzi turističkim djelatnicima u ulozi marketinške agencije koja osim toga služi kao savjetodavni centar, povezuje organizacije, pruža podršku manifestacijama, surađuje sa drugim turističkim zajednicama te aplicira za sredstva iz EU fondova. Andreja Horvat, direktorica TZ Ludbreg, spomenula je problem nedostatnih sredstava te kako je dodatno financiranje iz gradskog proračuna zapravo otegotna okolnost jer stvara obavezu i utječe na smjer razvoja. Napomenula je i kako se često identificiraju pojmovi turističke zajednice i turističke agencije, a nedostatak jasne strategije dovodi do raspršenih aktivnosti. Vjerski turizam je jedini segment turizma koji se formirao kao prepoznatljiv na područku Ludbrega. Lea Brezar spomenula je činjenicu nedovoljno iskorištene bogate kulturne baštine u svrhu promocije turizma županije, ali i općenito Hrvatske. Dolenec je naglasila kako je važno prilagoditi sadržaj i promotivne materijale ovisno o tržištu kojem se obraćamo, ali i važnost uključivanja lokalne uprave u turističke aktivnosti. Ljiljana Čulek, vlasnica turističke agencije Lily tours, spomenula je mali pomak u ponudi kroz primjere vodiča animatora te ponude kreativnih radionica koje stoje na raspolaganju turistima u slobodno vrijeme. Sanja Kopjar, iz Javne ustanove za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima, istaknula je postojanje trideset zaštićenih vrijednosti te kako prirodni dio i bogatstva Varaždinske županije nisu adekvatno prezentirani spominjući, pri tome, Park šumu Trakošćan koji je projekt vrijedan milion kuna. Manuela Tunjić, iz agencije Dhar media, spomenula je primjer projekta Gornjogradske coprnjice koji je primjer uspješno provedenog projekta koji svoj uspjeh temelji na snazi povezivanja. Predstavnici medija rekli su kako je ograničavajuća okolnost fokusiranje na lokalni sadržaj te da je time suradnja sa drugim regijama Hrvatske svedena na minimum. Svi sudionici foruma složili su se da je od presudne važnosti povezati se na svim razinama i sa svim strukturama kako bi se napravile promjene koje će pokrenuti turizam na cijelom području Republike Hrvatske.  

Priopćenje, 11.06.2013.
 

Turizam u Hrvatskoj zajednički je projekt svih Hrvata

Najperspektivnija gospodarska grana područje je za razvoj zemlje i prosperitet svih njezinih stanovnika.

Sinergija-forumDanas je u poliklinici Novamed, u organizaciji Dhar medie održan prvi TouristarTV Forum, s temom ‘Važnost sinergije u turizmu’, koji je spomenutu ideju sinergije ponudio ključ za razvoj novih projekata i promocije u turizmu. Susretanje sa raznim iskustvima i problematikama iznjedrilo je projekt povezivanja u segmentu turizma jer je to gospodarsko područje zajednički projekt svih Hrvata. Ovaj prvi forum, s fokusom na Grad Zagreb i Zagrebačku Županiju, okupio je predstavnike najvažnijih institucija iz turizma, predstavnike turističke zajednice, novinare koji prate turizam te druge poduzetnike koji svojim radom žele obogatiti turističku ponudu naše zemlje te produžiti sezonu. Na Forumu se raspravljalo o potencijalu umrežavanje te na taj način stvaranja novih prilika i suradnji, o razvijanju zajedništva i zajedničkog usmjerenog pristupa kako bi  razvoj turističke ponude imao konkretan i jasan oblik za sve gospodarske subjekte koji u njemu djeluju. Međusobno podržavanje i podupiranje konkretan je smjer koji će dovesti do razvoja novih projekata. Rasprava je započela sa iznošenjem problema sa kojima se suočavaju svi sudionici u turističkom lancu. Snježena Boranić Živoder iz instituta za turizam istaknula je kako postoje udruženja poput ‘Udruženja malih i obiteljskih hotela’ no da ne postoji ujedinjenost u aktivnostima i zajednička usmjerenost i svjesnost o postojanju razvoja turizma kao zajedničkog cilja. Istaknuta je i fragmentiranost, nesuradnja, administrativne prepreke, od nepoznavanja zakona do nedostatka državne potpore te nedovoljna educiranost. Produženje turističke sezone moguće je jedino ako svi zajedno povežemo cijeli teritorij zemlje te ponudimo turistima konkretan sadržaj i iskustvo naše kulture. Iz instituta za turizam je istaknuto je i da u Hrvatskoj ne postoji kultura izleta koja bi podupirala razvoj malih gospodarstava. Uz to je istaknuto kako su cijene koje mala gospodarstva imaju za svoje usluge u nesrazmjeru sa trenutnom financijskom situacijom većine domaćinstava u Hrvatskoj, kada se gleda iz aspekta domaćih turista. Edukaciju u turizmi istaknuli su Lea Brezar, ali i Zdenka Škugor Ferderbar iz TZ Samobora, Ivana Herceg iz TZ Jastrebarskog te ostali sudionici Foruma. Naglasak na edukaciju još od predškolskih dana bila je tema oko koje su se sudionici složili da je potrebno uvesti u obrazovanje još od najranijih dana. Ukoliko se svjesnost o turizmu i vlastitoj kulturi i vrijednostima ne usadi od najranijih dana cijeli razvoj turizma neće doživjeti skok koji bi trebao i mogao. O važnosti i bogatstvu kulturnog sadržaja pričale su Vitomira lončar iz Male scene i Helena Bulaja iz Bulaja naklade. Istaknule su nedovoljno prepoznavanje važnosti koju kultura ima u kreiranju dodatne vrijednosti za turiste, ali i trenutne projekte kojima stvaraju nove priče kojima će se putnici animirati tijekom boravka u našoj zemlji. Vedran Knežević iz Jungle tribea ukazao je na administrativne prepreke sa kojima se suočavaju poduzetnici u turizmu te je kao primjer istaknuo nepostojanje informacije o tome kakav će, recimo, biti PDV ulaskom u EU. Iz perspektive medijskih djelatnika Damjane Domanovac, urednice magazina Putovanja za dvoje i Hrvoja Juvančića, urednika dokumentarnog programa na HTV-u govorilo se o tome sa kakvim se problemima oni suočavaju prilikom kreiranja sadržaja. Brzina kojom turistički uredi u Hrvatskoj dostavljaju potrebne informacije koje bi pomogle u kreiraju tekstova i priča nisu adekvatne te veliki broj zanimljivih tema propada jer se informacije ne izmjenjuju dovoljnom brzinom. Juvančić je još poseban naglasak stavio na važnost novih medija kako bi se izmjenjivale informacije važne turistima te kako bi bili adekvatno informirani o ponudi.